środa, 30 maja 2012

Ziołowe ogródki



Podczas ostatnich zakupów w Ikei, dostrzegłam sprytne, tanie i łatwe w przygtowaniu "kubeczki ziołowe"
Z kilku rodzajów zdecydowałam się na zestaw: OREGANO, MELISA i PIETRUSZKA
 Sama osobiście mam hopla na punkcie dodawania świeżych ziół podczas gotowania.
Wschodzące słońce o poranku wita moje zioła tak ciepło , że na dowod wdzięczności pięknie się zielenią
 a unoszący się w kuchni aromat ziołowy to jak muzyka dla mojej duszy więc dlaczego nie adoptować jeszcze trzech malych kubeczkow:)



MELISA najczęściej spożywana jest w formie herbatki. Ze względu na walory smakowe świeże liście doskonale pasują do sałatek, nadając im cytrynowy smak. Dobrze zastępuje trawę cytrynową. Suszona melisa traci aromat cytrynowy. Wykorzystywana jest do produkcji likierów.

PIETRUSZKA  użytkowana jest najczęściej jako składnik zup, wchodzi w skład tzw. włoszczyzny. 
Nać pietruszki zawiera bardzo dużo prowitaminy A. Korzystne jest także równoczesne występowanie żelaza i witaminy C. Zawiera dużo chlorofilu. Silnie pachnące liście pietruszki służą do przyprawiania wielu potraw.

OREGANO swoje miejsce znajduje w kuchni wielu narodów, głównie zachodnich. Wchodzi m.in. w skład ziół prowansalskich.Używa się go do sosów, pizzy, przyprawiania mięsa, sałatek .<źródło wikipedia>






Jak to zwykle bywa po teorii czas na praktykę
Zapraszam Was na  instrukcję obsługi



...krążki torfu wrzucamy do kubków...

...zalewamy wodą...

...torf zyskuje na objętości...
 














...zatrzymujemy się przy 200 ml


















 ...odkładamy troszkę ziemi do przykrycia nasionek...



 ...sypiemy odpowiednie niasiona do odpowiednich kubków...


...tak się prezentują nasionka...
 

 ...dosypujemy resztę ziemi...

...i Voila!Gotowe!:)



A co Wy sądzicie o ziołach i przyprawach ? 
Co gości na waszych kuchennych oknach bądź w ogródkach?





LG
xxx
Ms Smith

5 komentarzy:

  1. extra, chce coś takiego w PL. No ja mam rękę jak siekiera do roślin, boją się kiełkować- hahahhaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W życiu udało mi się posiać tylko...rzeżuchę:)) Ogrodniczka dobra to ze mnie nie będzie:)) :) margaret1992.blogspot.com

      Usuń
  2. ja mam zioła na parapecie a ten ikeowy pomysł genialny !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się zastanawiałam ostatnio nad tymi ziołami, ale kupiłam te takie małe srebrne wiaderka i sama zasiałam :) Tylko coś nic nie chce wschodzić -,-'

    Buziaki, Magda
    PS.Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń